Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie » Muzeum w Szczytnie

Wyniki wyszukiwania słowa 'muzeum'

Znalezionych wyników: 3579 (0.285s).

O nas

Wynik: 44 2013-02-14 12:14:03

Historia naszych projektów digitalizacyjnych: 2005 - Muzeum Warmii i Mazur rozpoczęło projekt mający na celu digitalizację „Gazety Olsztyńskiej” oraz udostępnienie w Internecie cyfrowego archiwum „Gazety Olsztyńskiej”. W zbiorach Muzeum Warmii i Mazur oraz Domu „Gazety Olsztyńskiej” (Oddział Muzeum) znajduje się natomiast ponad tysiąc numerów pisma z lat 1893-1939, a ponadto mikrofilmy wydań gazety z lat 1886-1913 oraz z lat 1914, 1915, 1918-1939. Oryginały pisma są nierzadko w bardzo złym stanie. Udostępnianie egzemplarzy archiwalnych zostało więc przez bibliotekę muzeum całkowicie wstrzymane z obawy przed dalszymi zniszczeniami. Udało się wówczas przeprowadzić szczegółową kwerendę w bibliotekach polskich i zagranicznych, której wyniki opublikowano w Komunikatach Mazursko-Warmińskich oraz wykonać kopie cyfrowa pierwszego rocznika Gazety znajdującego się w Bibliotece Publicznej miasta stołecznego Warszawy. 2011 - Nawiązano współpracę z Biblioteką Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Biblioteka Uniwersytecka posiada specjalistyczny sprzęt do digitalizacji zarówno archiwaliów papierowych jak i przechowywanych w postaci mikrofilmów. W ramach zawartego porozumienia realizowano już drugi etap projektu digitalizacji gazety Olsztyńskiej. W maju 2012 zaplanowano uroczystą inaugurację kolekcji „Gazety Olsztyńskiej” w bibliotece Cyfrowej UWM podczas konferencji Instytutu Historii i Stosunków Międzynarodowych UWM poświęconej historii książki. Dalsza współpraca Muzeum i Uniwersytetu ma na celu stworzenie cyfrowego archiwum „Gazety Olsztyńskiej” z lat 1886-1939. Nasze zbiory dostępne są tutaj, a także w Bibliotece Cyfrowej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz Federacji Bibliotek Cyfrowych. 2009-2010 - Stworzono kolekcję cyfrową "Polacy z Kresów Wschodnich na Warmii i Mazurach" zawierającej podzbiory podzbiór Archiwum Historii Mówionej, podzbiór zdjęć, dokumentów itp., utworzono bazę danych. Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem, otrzymaliśmy olbrzymią ilość pamiątek (m. in. zdjęć, dokumentów), które zostały następnie zdigitalizowane, część została umieszczona w Internecie. Muzeum Warmii i Mazur nie chcąc dopuścić do zatracenia tak cennego świadectwa historii, gromadzi pamiątki związane z polskimi Kresami z regionu Warmii i Mazur. Akcja objęła Polaków, którzy po II wojnie światowej zostali przesiedleni w ramach akcji repatriacyjnej z terenów obecnej Litwy, Białorusi i Ukrainy. Głównym zadaniem było utrwalenie relacji przesiedleńców z terenów Wschodnich, żyjących dzisiaj na terenie Warmii i Mazur. Ideą Archiwum jest jak najwierniejsze przekazywanie relacji naszych rodaków pochodzących ze Wschodu, dlatego Muzeum nie ingeruje w treść wypowiedzi, przedstawiając je w formie subiektywnych relacji świadków. Przybrały one formę luźnych wypowiedzi a także specjalistycznych wywiadów. Digitalizacja objęła pamiątki osobiste, fotografie, dokumenty urzędowe, listy i wspomnienia, itp. Kolekcja cyfrowa „Polacy z Kresów Wschodnich" dostępna jest w Muzeum oraz : na naszej stronie internetowej. 2012 – Narodziny projektu Wirtualnego Muzeum Warmii i Mazur (www.wmwm.pl). Naszym celem jest zaprezentowanie jak największej liczby obiektów, ale także przygotowanie narzędzia do pracy nauczycieli na wszystkich etapach edukacji. Wytypowane do digitalizacji zbiory posiadają wartość naukową, często stanowią materiał naukowy i dokumentacyjny z wielu dziedzin życia, historii, osiągnięć kulturalnych i naukowych. Na stronie Wirtualnego Muzeum można obejrzeć zabytki z różnych dziedzin sztuki, przedmioty codziennego użytku, numizmaty, militaria, dokumenty, fotografie, numizmaty. Uruchomiliśmy także wirtualną czytelnię z wydawnictwami dostępnymi online. Zachęcamy do zakładania kont użytkowników. Ofertę tę kierujemy szczególnie do nauczycieli, wykładowców, naukowców. Korzyści to: • Możliwość przygotowania własnej galerii zdjęć wybranych spośród prezentowanych eksponatów. Wystarczy podczas zajęć wejść na swoje konto i można zaprezentować uczniom, studentom gotowy pokaz zdjęć. • Możliwość stworzenia własnej wirtualnej kolekcji eksponatów. Nie ma potrzeby zapisywania linków, ściągania danych, ponownego szukania interesujących nas zabytków. Są na naszym koncie i czekają na kliknięcie. • Możliwość przechowywania na wirtualnej półce interesujących nas wydawnictw. W każdej chwili możemy sięgnąć po nie bez potrzeby archiwizowania na dysku twardym, z każdego miejsca z dostępem do sieci internetowej. • Możliwość otrzymywania newslettera z wiadomościami o nowych zbiorach w Wirtualnym Muzeum. Zespół realizujący projekt: Elżbieta Tomczonek Katarzyna Dauksza Anna Podolak Alicja Mieczkowska Grzegorz Kumorowicz Bartosz Olszewski Andrzej Kłos dr Sebastian Mierzyński Instrukcja do wirtualnej biblioteki czasopism Instrukcja panelu użytkownika Wirtualnego Muzeum Warmii i Mazur Zbiory będą udostępniane w sieci internetowej bezpłatnie tylko i wyłącznie do celów niekomercyjnych.

https://wmwm.pl/1,o-nas.html

Ceny biletów: Olsztyn – Zamek

Wynik: 44 2010-07-14 00:00:00

Wykaz dni tygodnia, w których obowiązuje nieodpłatny wstęp na wystawy stale w siedzibie Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie. W tych dniach cena biletu na wystawy czasowe|15,00 zł|| Zarządzenie nr S.021/19/2022 w sprawie ustalenia zasad i wysokości opłat za usługi statutowe — w tym o ulgach i zwolnieniach z opłat||Ceny biletów w okresie 1 października do 31 maja — Olsztyn — Zamek | || Bilet normalny | 25,00 zł || Bilet ulgowy | 17,00 zł || Bilet rodzinny (2+1, 1+2) | 54,00 zł || Bilet rodzinny (2+2, 2+3, 1+3) | 60,00 zł || Ceny biletów w okresie 1 czerwca do 30 września — Olsztyn — Zamek | || Bilet normalny | 29,00 zł || Bilet ulgowy | 20,00 zł || Bilet rodzinny (2+1, 1+2) | 64,00 zł || Bilet rodzinny (2+2, 2+3, 1+3) | 84,00 zł || Wejście na wieżę (czynna w sezonie letnim — do 30 września) | 14,00 zł || Usługa przewodnicka | || Usługa przewodnicka w języku polskim — grupy do 10 osób | 100,00 zł || Usługa przewodnicka w języku polskim — grupy powyżej 10 osób | 140,00 zł || Usługa przewodnicka w języku obcym — grupy do 10 osób | 200,00 zł || Usługa przewodnicka w języku obcym — grupy powyżej 10 osób | 280,00 zł || Prosimy o rezerwację usługi przewodnickiej z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Usługa przewodnicka poza ustanowionymi godzinami otwarcia siedziby | || Bilet wstępu | 50,00 zł /os || Usługa przewodnicka w języku polskim poza ustanowionymi godzinami otwarcia siedziby — grupy do 10 osób | 220,00 zł || Usługa przewodnicka w języku polskim poza ustanowionymi godzinami otwarcia siedziby — grupy powyżej 10 osób | 250,00 zł || Usługa przewodnicka w języku obcym poza ustanowionymi godzinami otwarcia siedziby — grupy do 10 osób | 440,00 zł || Usługa przewodnicka w języku obcym poza ustanowionymi godzinami otwarcia siedziby — grupy powyżej 10 osób | 500,00 zł || Nowość! Usługa przewodnicka w ramach projektu pn. „Gotycka architektura w olsztyńskim zamku” — https://bit.ly/3X8SC6E — więcej informacji|150,00 zł|| Obsługa techniczna i ochrona za 1 godzinę /os | 60,00 zł + VAT || Nadzór merytoryczny lub konserwatorski za 1 godzinę /os | 70,00 zł + VAT Bilet łączony: Zamek + Muzeum Przyrody + Dom "Gazety Olsztyńskiej" w okresie od 1 października do 31 maja (nie dotyczy lekcji i warsztatów): | || Bilet normalny | 44,00 zł || Bilet ulgowy | 32,00 zł || Bilet rodzinny (2+1) | 99,00 zł || Bilet rodzinny (2+2, 2+3, 1+3) | 120,00 zł || Bilet łączony: Zamek + Muzeum Przyrody + Dom "Gazety Olsztyńskiej" w okresie od 1 czerwca do 30 września (nie dotyczy lekcji i warsztatów): | || Bilet normalny | 49,00 zł || Bilet ulgowy | 35,00 zł || Bilet rodzinny (2+1) | 110,00 zł || Bilet rodzinny (2+2, 2+3, 1+3) | 130,00 zł || Lekcje i warsztaty muzealne:|| Lekcja muzealna: bilet wstępu dla każdego uczestnika lekcji + ryczałt w wysokości |60,00 zł (klasa/grupa) || Odpłatność za lekcję nie może być niższa niż |170,00 zł (ryczałt) || Warsztat muzealny: bilet wstępu dla każdego uczestnika warsztatu + ryczałt w wysokości |75,00 zł (klasa/grupa)|| Odpłatność za warsztat nie może być niższa niż |170,00 zł (ryczałt) Zwolnienia z zakupu biletów wstępu do Muzeum Warmii i Mazur oraz oddziałów dotyczą osób niepełnoletnich — obywateli Ukrainy przybyłych na teren Polski bezpośrednio z Ukrainy począwszy od dnia 24 lutego 2022 r. || Rodziny posiadające Ogólnopolską Kartę Dużej Rodziny uprawnione będą do nabycia biletów wstępu do Muzeum i jego Oddziałów z 50% ulgą. || https://m.wmwm.pl/2015/07/orig/projekt-rodzina-4580.jpg Ceny biletów – Dom „Gazety Olsztyńskiej” Ceny biletów – Muzeum Przyrody Ceny biletów — Muzeum Warmińskim w Lidzbarku Warmińskim Ceny biletów — Muzeum w Morągu Ceny biletów — Muzeum Mazurskim w Szczytnie Ceny biletów — Muzeum w Mrągowie Regulamin zwiedzania jest dostępny w pliku PDF. Regulamin zwiedzania wieżyw pliku PDF. Klauzula informacyjna RODO.

https://muzeum.olsztyn.pl/1109,ceny-biletow-olsztyn-zamek.html

„Zakup dzieł do kolekcji sztuki współczesnej Muzeum Warmii i Mazur”

Wynik: 44 2010-07-19 00:00:00

Kolekcja obrazów Edwarda Dwurnika:

Artysta urodził się w 1943 r. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom w pracowni prof. Eugeniusza Eibischa w 1970 r. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką, projektuje plakaty do swoich wystaw, jest autorem kilkunastu rzeźb. Od początku swojej twórczości Edward Dwurnik pracuje tworząc cykle, dokumentując w ten niezwykły sposób rzeczywistość. Dotychczas namalował ich 26. Wybór obrazów z ośmiu najważniejszych, należy do zestawu kupionego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stanowi on reprezentatywną kolekcję twórczości artysty od 1973 po 2003 rok. Zestaw zdeponowany był od czerwca 2003 r. w Muzeum Warmii i Mazur. Od tego też czasu placówka sprawuje nad nim opiekę konserwatorską i zajmuje się jego promocją. Dotychczas był on pokazywany na dużych wystawach w Muzeum w Olsztynie, w Galerii „Zamek” w Reszlu, Muzeum im. Herdera w Morągu, Muzeum w Bytowie, Galerii w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie.
Zakup obrazów Dwurnika stwarza Muzeum Warmii i Mazur niezwykłą okazję wzbogacenia swojego zbioru polskiego malarstwa współczesnego o tę istotną kolekcję. Będzie ona prezentowana w placówkach muzealnych regionu i Polski. Zainteresowanie tą kolekcją jest w kraju duże. Wystawy dorobku tego artysty stanowią bowiem niezwykłą lekcję historii i są bardzo dobrze odbierane przez wszystkie pokolenia miłośników sztuki. Opowiadają, często ironicznie, o życiu w Polsce w latach 70., zrywie „Solidarności”, stanie wojennym, absurdach i politycznych zawiłościach lat 90.

Bogdan Stefanów, Przylot, 2007, olej, płótno

Bogdan Stefanów (1940-2007) był absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku. Przyjechał do Olsztyna w 1967, by odpracować przyznane mu przez Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie stypendium i związał się z naszym miastem na zawsze. Początkowo etatowy pracownik Wojewódzkiego Domu Kultury, szybko dał się poznać jako świetny malarz i ceramik.
Muzeum od lat kolekcjonuje prace olsztyńskich artystów, zwłaszcza tych których dorobek twórczy wpisał się trwale w historię sztuki naszego miasta i regionu. Do nich należy Bogdan Stefanów, którego oryginalne malarstwo było jednym z ciekawszych zjawisk ostatnich dekad. Praca „Przylot” należy do ostatnich obrazów artysty i jest wspaniałym uzupełnieniem istniejącej w Muzeum kolekcji jego malarstwa.

Renata Zimnicka-Prabucka, Więzienie, 2005, akryl, płótno,100x140 cm

Do tradycji należy gromadzenie dzieł, które zdobyły Grand Prix na Olsztyńskim Biennale „O Medal Prezydenta”. W V edycji Biennale wyróżnienie to otrzymał obraz Renaty Zimnickiej-Prabuckiej „Więzienie”. Artystka (ur. 1972) jest absolwentką Wydziału Artystycznego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie. Dyplom zdobyła w pracowni malarskiej prof. Janusza Kaczmarkiego, od 2001 roku prowadzi zajęcia z malarstwa w Katedrze Sztuk Pięknych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Nagradzając obraz jury podkreśliło (...)” wysokie walory artystyczne, śmiałą kompozycję, w której artystka brawurowo rozegrała kontrasty mrocznych płaszczyzn poprzerywanych kilkoma mocnymi akcentami intensywnego koloru (...)”. Zakup tej pracy uzupełni kolekcję malarstwa olsztyńskich artystów i wzbogaci swoistą dokumentację Biennale w zbiorach Muzeum.

https://muzeum.olsztyn.pl/1181,zakup-dziel-do-kolekcji-sztuki-wspolczesnej-muzeum-warmii-i-mazur.html

Zakup dzieł do kolekcji sztuki współczesnej Muzeum Warmii i Mazur

Wynik: 44 2011-01-26 00:00:00

Kolekcja obrazów Edwarda Dwurnika:

Artysta urodził się w 1943 r. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom w pracowni prof. Eugeniusza Eibischa w 1970 r. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką, projektuje plakaty do swoich wystaw, jest autorem kilkunastu rzeźb. Od początku swojej twórczości Edward Dwurnik pracuje tworząc cykle, dokumentując w ten niezwykły sposób rzeczywistość. Dotychczas namalował ich 26. Wybór obrazów z ośmiu najważniejszych, należy do zestawu kupionego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stanowi on reprezentatywną kolekcję twórczości artysty od 1973 po 2003 rok. Zestaw zdeponowany był od czerwca 2003 r. w Muzeum Warmii i Mazur. Od tego też czasu placówka sprawuje nad nim opiekę konserwatorską i zajmuje się jego promocją. Dotychczas był on pokazywany na dużych wystawach w Muzeum w Olsztynie, w Galerii „Zamek” w Reszlu, Muzeum im. Herdera w Morągu, Muzeum w Bytowie, Galerii w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie.
Zakup obrazów Dwurnika stwarza Muzeum Warmii i Mazur niezwykłą okazję wzbogacenia swojego zbioru polskiego malarstwa współczesnego o tę istotną kolekcję. Będzie ona prezentowana w placówkach muzealnych regionu i Polski. Zainteresowanie tą kolekcją jest w kraju duże. Wystawy dorobku tego artysty stanowią bowiem niezwykłą lekcję historii i są bardzo dobrze odbierane przez wszystkie pokolenia miłośników sztuki. Opowiadają, często ironicznie, o życiu w Polsce w latach 70., zrywie „Solidarności”, stanie wojennym, absurdach i politycznych zawiłościach lat 90.

Bogdan Stefanów, Przylot, 2007, olej, płótno

. Bogdan Stefanów (1940-2007) był absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku. Przyjechał do Olsztyna w 1967, by odpracować przyznane mu przez Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie stypendium i związał się z naszym miastem na zawsze. Początkowo etatowy pracownik Wojewódzkiego Domu Kultury, szybko dał się poznać jako świetny malarz i ceramik.
Muzeum od lat kolekcjonuje prace olsztyńskich artystów, zwłaszcza tych których dorobek twórczy wpisał się trwale w historię sztuki naszego miasta i regionu. Do nich należy Bogdan Stefanów, którego oryginalne malarstwo było jednym z ciekawszych zjawisk ostatnich dekad. Praca „Przylot” należy do ostatnich obrazów artysty i jest wspaniałym uzupełnieniem istniejącej w Muzeum kolekcji jego malarstwa.

Renata Zimnicka-Prabucka, Więzienie, 2005, akryl, płótno,100x140 cm

Do tradycji należy gromadzenie dzieł, które zdobyły Grand Prix na Olsztyńskim Biennale „O Medal Prezydenta”. W V edycji Biennale wyróżnienie to otrzymał obraz Renaty Zimnickiej-Prabuckiej „Więzienie”. Artystka (ur. 1972) jest absolwentką Wydziału Artystycznego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie. Dyplom zdobyła w pracowni malarskiej prof. Janusza Kaczmarkiego, od 2001 roku prowadzi zajęcia z malarstwa w Katedrze Sztuk Pięknych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Nagradzając obraz jury podkreśliło (...)” wysokie walory artystyczne, śmiałą kompozycję, w której artystka brawurowo rozegrała kontrasty mrocznych płaszczyzn poprzerywanych kilkoma mocnymi akcentami intensywnego koloru (...)”. Zakup tej pracy uzupełni kolekcję malarstwa olsztyńskich artystów i wzbogaci swoistą dokumentację Biennale w zbiorach Muzeum

https://muzeum.olsztyn.pl/1400,zakup-dziel-do-kolekcji-sztuki-wspolczesnej-muzeum-warmii-i-mazur.html

Oferta pracy w Muzeum

Wynik: 44 2018-12-04 13:46:41

Wymiar etatu: cały etat. Miejsce wykonywania pracy: Olsztyn, ul. Zamkowa 2. Termin składania aplikacji upływa z dniem 15 grudnia 2018 r. Planowany termin zatrudnienia w instytucji: 1 stycznia 2019 r. Forma zatrudnienia: umowa o pracę w systemie zadaniowym. Adres do przesłania aplikacji (CV wraz z listem motywacyjnym): elektronicznie na mail: sekretariat@muzeum.olsztyn.pl listownie lub osobiście: 10-047 Olsztyn, ul Zamkowa 2 Jakie mamy wymagania: • wykształcenie minimum średnie (dobrze widziane wykształcenie wyższe); • wysoka kultura osobista; • doświadczenie zawodowe (dobrze widziane doświadczenie w sektorze publicznym lub instytucjach kultury); • biegła znajomość obsługi MS Office, dodatkowe punkty oceny aplikacji za umiejętność obsługi programu komputerowego Symfonia handel; • znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację; • rozwinięte zdolności komunikacyjne i interpersonalne (otwartość, łatwość nawiązywania kontaktów) umiejętność pracy samodzielnej i w zespole; • umiejętność nawiązywania, budowania i utrzymywania relacji z przedstawicielami instytucji współpracujących z Muzeum; • kreatywność, odpowiedzialność, dyspozycyjność. Jakie mamy oczekiwania: • organizacja i realizacja imprez organizowanych lub współorganizowanych przez Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie – zamek olsztyński, w tym wernisaże, koncerty, wykłady zamkowe, promocje książek, zajęcia edukacyjne; • obsługa nagłośnienia i sprzętu multimedialnego podczas wydarzeń; • organizacja i obsługa techniczna dotycząca logistyki wydarzeń (stoły, krzesła, sztalugi, drobny sprzęt wystawienniczy); • kulturalne zachowanie tworzące pozytywne relacje z uczestnikami wydarzeń organizowanych na zamku olsztyńskim; • prowadzenie ewidencji magazynu (dobrze widziana umiejętność obsługi programu komputerowego Symfonia handel), w szczególności: - przyjmowanie towaru (wydawnictwa własne, towary handlowe, artykuły gospodarcze) sprawdzenie ilości i ceny z fakturą lub dokumentem WZ; - wystawienie dokumentu MP, WZ, - wydawanie towaru do punktów sprzedaży mieszczących się w siedzibie Muzeum Warmii i Mazur (zamek olsztyński) oraz w oddziałach, - sporządzanie miesięcznych zestawień rozchodów i przychodów magazynowych, uzgadnianie stanów magazynowych z działem finansowo-księgowym, sprawdzanie stanów magazynowych, - przygotowywanie zamówień do wysyłki, w tym sprzedaż e-usługa; • współpraca z pracownikami wszystkich pionów zaangażowanych w realizację wydarzeń realizowanych przez Muzeum; • kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy zgodnie z kodeksem etyki obowiązującym w Muzeum; • w razie konieczności zastępstwo kierownika działu. Co oferujemy w zamian: • stabilne zatrudnienie w oparciu umowę o pracę w systemie zadaniowym; • pracę w twórczym i zaangażowanym zespole; • możliwość wdrażania nowych pomysłów w ramach procedur działania Muzeum. CV wraz z listem motywacyjnym prosimy przesłać pod adres: elektronicznie na mail: sekretariat@muzeum.olsztyn.pl listownie lub osobiście: 10-047 Olsztyn, ul Zamkowa 2 KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATA NA PRACOWNIKA – PROCES REKRUTACJI Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1, sprostowanie Dz.Urz.UE.L 2018 Nr 127, poz. 2) – dalej RODO – informujemy, że: 1. Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie z siedzibą przy ulicy Zamkowej 2, 10-074 Olsztyn, NIP 739-020-01-75, REGON: 510989163, tel. centrala (89) 527-95-96, e-mail: sekretariat@muzeum.olsztyn.pl, jako pracodawca. 2. Funkcję inspektora ochrony danych pełni Tomasz Trzciałkowski. Z naszym inspektorem ochrony danych możecie się Państwo kontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@idpo.pl lub telefonicznie pod numerem +48 511 793 443. 3. Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. 4. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. 5. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. 6. Podstawą prawną przetwarzania danych są przepisy prawa pracy: art. 22 Kodeksu pracy oraz §1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika. 7. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa lub podmioty przetwarzające w imieniu administratora, na postawie zawartej umowy, w tym między innymi: biuro rachunkowe, kancelarie prawne i firmy świadczące usługi doradztwa prawnego oraz podmioty świadczące administratorowi danych usługi informatyczne. 8. Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. 9. W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 3 miesiące. 10. Posiadacie Państwo następujące prawa: 1) prawo dostępu do swoich danych; 2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych; 3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; 4) prawo do usunięcia danych osobowych; 5) prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) 11. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

https://muzeum.olsztyn.pl/5156,oferta-pracy-w-muzeum.html

Wirtualne Muzeum Warmii i Mazur

Wynik: 42 2012-10-22 00:00:00

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Muzeum Warmii i Mazur ogłasza konkurs na opracowanie logo powstającego Wirtualnego Muzeum Warmii i Mazur skierowany do wszystkich osób zajmujących się wszelkimi formami grafiki.

Opis WMWM:

Projekt Wirtualnego Muzeum Warmii i Mazur ma zarejestrowaną domenę: www.wmwm.pl. Naszym celem jest zaprezentowanie jak największej liczby obiektów, ale także przygotowanie narzędzia do pracy nauczycieli na wszystkich etapach edukacji. Wytypowane do digitalizacji zbiory posiadają wartość naukową, często stanowią materiał naukowy i dokumentacyjny z wielu dziedzin życia, historii, osiągnięć kulturalnych i naukowych. Wśród eksponatów znajdują się także takie, które mają charakter unikatowy: zbiór  XVII-wiecznego portretów holenderskich, rzeźby średniowiecznej i nowożytnej z terenów Warmii, Prus Królewskich i Książęcych, malarstwa XIX i XX wieku, rzemiosła artystycznego od XIV do XX wieku.

Planowana strona internetowa "Wirtualne MWiM" ma posiadać następującą funkcjonalność: mechanizm prezentowania bazy zbiorów wraz z wyszukiwarką na kształt struktury drzewa, obsługę kont użytkowników (konta zakładane przez samych zainteresowanych), dla zalogowanych użytkowników możliwość tworzenia "własnych" kolekcji: każda kolekcja mogłaby obsługiwać status "prywatna" lub "publiczna" (możliwość wywołania linku URL kolekcji) i zawierać pole komentarza/notatki mechanizm prezentowania bazy zbiorów wraz z wyszukiwarką. Na stronie internetowej www.wmwm.pl obiekty zostaną posegregowane wg działów sztuki, a w ich obrębie wg nazw samodzielnych kolekcji. Na stronie umieścimy wyszukiwarkę z kryteriami wyboru dotyczącymi: działów, tematyki, okresu powstania, autorów. Informacje dotyczące pojedynczych eksponatów będą zawierały zdjęcie, dane przekopiowane z działającego w Muzeum systemu muzealnego MONA. Planujemy możliwość tworzenia przez zalogowanych użytkowników własnych kolekcji i wyświetlanie ich dzięki komputerowi z dostępem do sieci internetowej (np. nauczyciel wybiera ze zbiorów obiekty, zapisuje kolekcję na swoim koncie i jako galerię wyświetla uczniom). Kolejny ważny element to e-czytelnia z książkami i zbiorami dokumentów w formacie PDF. Czytelnik będzie mógł te zbiory przeczytać za pomocą przeglądarki internetowej lub ściągnąć na dysk twardy komputera. Zbiory będą udostępniane w sieci internetowej bezpłatnie tylko i wyłącznie do celów niekomercyjnych.

 

 

Regulamin konkursu:

 

 

§ 1

Organizatorem konkursu jest Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie.

 

§ 2

Konkurs obejmuje wykonanie logo strony internetowej Wirtualne Muzeum Warmii i Mazur (www.wmwm.pl). Logo będzie wykorzystywane na stronie internetowej Wirtualnego Muzeum Warmii i Mazur, Muzeum Warmii i Mazur oraz na wszelkich materiałach reklamowych promujących projekt.

 

§ 3

Termin nadsyłania prac: 16 listopada 2012 r.

 

§ 4

Gotowe prace należy nadsyłać na adres: Sebastian Mierzyński, Muzeum Warmii i Mazur, ul. Zamkowa 2, 10-174 Olsztyn, lub pozostawić w kopercie w sekretariacie Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie. Startujący w konkursie zobowiązany jest:

  • przedstawić pracę opatrzoną godłem,
  • pracę na nośniku elektronicznym,
  • kopertę opatrzona godłem zawierającą informacje o twórcy.

 

§ 5

Komisja konkursowa oceni nadesłane prace do 30 listopada 2012 r. Wyniki zostaną ogłoszone na stronie internetowej Muzeum: www.muzeum.olsztyn.pl.

 

§ 6

Główna i jedyna nagroda wynosi 1500 zł brutto, która stanowi jednocześnie honorarium za opracowanie logo. Nagroda zostanie wypłacona w styczniu 2013 roku.

 

§ 7

Zwycięzca konkursu jest zobowiązany wyrażenia zgody na wykorzystanie logo na stronie internetowej Wirtualnego Muzeum Warmii i Mazur, Muzeum Warmii i Mazur oraz na wszelkich materiałach reklamowych promujących projekt.

 

Pobierz PDF

https://muzeum.olsztyn.pl/1956,wirtualne-muzeum-warmii-i-mazur.html

Zmarła dr Kamila Wróblewska

Wynik: 42 2015-02-09 00:00:00

Kamila Wróblewska (1928-2015)

 
Przyczynek do biografii naukowej i muzealniczej Kamili Wróblewskiej.
(tekst napisany z okazji 80. rocznicy urodzin Kamilii Wróblewskiej, zamieszczony w Roczniku Olsztyńskim, t.XVIII,2009 r.)
Kamila Wróblewska urodziła się 1 IX 1928 roku w Zagrobeli koło Tarnopola. W latach 1950-53 studiowała historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Dyplom magistra historii sztuki uzyskała w 1961 roku na Uniwersytecie Warszawskim pod kierunkiem Michała Walickiego. Jej praca magisterska „Gotycka płyta nagrobna Kunona von Lebenstein w Nowym Mieście nad Drwęcą” zastała opublikowana w tym samym roku. W 1981 roku uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu pod kierunkiem Mariana Kutznera. Rozprawa doktorska „Późnogotycka snycerka na Warmii i w Sambii” nie została opublikowana.
W latach 1947-54 pracowała jako nauczycielka i bibliotekarka na Śląsku. W 1954 roku przybyła do Olsztyna, gdzie do 1959 roku pracowała w Urzędzie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie. Od 1959 do emerytury w 1989 roku pracowała w Muzeum Warmii i Mazur (początkowo Mazurskim) w Olsztynie jako kustosz i kierownik Działu Sztuki, potem Działu Sztuki Dawnej. Jest członkiem Stowarzyszenia Historyków Sztuki w Warszawie, a przez wiele lat kierowała sekcją olsztyńską SHS, była członkiem Ośrodka Badań Naukowych w Olsztynie oraz komitetu redakcyjnego Rocznika Olsztyńskiego.
Zaczynając pracę w olsztyńskim muzeum przejęła pod opiekę nie tylko wielki (wówczas około 1600 obiektów) zbiór malarstwa, rzeźby, grafiki od średniowiecza po wiek XIX. ale także rzemiosła artystycznego. To ostatnie wydzielono w osobny dział znacznie później. Prace w tym dziale prowadziła jednoosobowo aż do początku lat 80-tych! Tym bardziej jej dorobek muzealny przedstawia się imponująco: sumienne i kompletne opracowanie zbiorów (komplet kart katalogu do sztuki średniowiecznej, malarstwa nowożytnego, rzeźby i grafiki), liczne wystawy w macierzystym muzeum i poza nim, opracowania naukowe i popularyzatorskie, wystąpienia na sesjach naukowych i popularno-naukowych . Jej szczególną zasługą jest zgromadzenie w naszym Muzeum wielu wartościowych a niedocenianych swego czasu dzieł sztuki lokalnej. Pozyskiwanie cennych obiektów zwłaszcza poprzez penetrację tzw. terenu wzbogacało istniejące już kolekcje, że wspomnę tu tylko o jednym z takich spektakularnych nabytków jak monumentalne epitafium Dohnów z ok. 1600 roku. Poświęciła temu interesującemu zabytkowi sztuki, dokumentowi historii i konserwacji dwa artykuły w Komunikatach Mazursko-Warmińskich i Roczniku Olsztyńskim. Systematyczne przekazywanie do konserwacji obiektów pozyskanych i tych z wcześniejszych zbiorów oraz nawiązanie przez nią kontaktów z UMK w Toruniu i tamtejszym Zakładem Konserwacji Zabytków na Wydziale Sztuk Pięknych – to również jej zasługa. Kontakty z tym- co wymaga podkreślenia- społecznym partnerem zaowocowały w 1971 roku wystawą i katalogiem (wspólnie z Elżbietą Celińską) z okazji 25-lecia konserwacji muzealiów w województwie olsztyńskim. Warto też wspomnieć, że kontakty te owocnie trwają po dzień dzisiejszy. Już w tym katalogu K. Wróblewska zarysowała ciekawą problematykę, którą kontynuowała w latach następnych, mianowicie związki artystyczne i historyczne naszego regionu z Rzeczpospolitą. Zabrzmiała ona w pełni na obszernej i wielowątkowej wystawie (wspólnie z Andrzejem Rzempołuchem) w 1988 roku. Wystawa ta została nagrodzona przez Ministra Kultury i sztuki wyróżnieniem II stopnia. W ekspozycji wykorzystano oprócz zbiorów olsztyńskich cenne eksponaty z najważniejszych muzeów, bibliotek i świątyń polskich z Jasną Górą na czele, ilustrujące specyfikę kulturową i historyczną naszego regionu właśnie w kontekście związków z Rzeczpospolitą. Na tej wystawie ważne miejsce zajmowały podobizny czy pamiątki związane z rodem Doenhoffów, którym K.Wróblewska poświęciła wcześniej i później kilka ważnych opracowań na czele z katalogiem (wspólnie z Franciszkiem Sokołowskim) podobizn tychże w zbiorach nie tylko olsztyńskich ale innych muzeów polskich.
Jednakże najwcześniej zajęła się tematyką malarstwa sensu stricte. Już w 1965 roku ukazał się jej pierwszy katalog, który towarzyszył wystawie „Dawny portret w zbiorach Muzeum Mazurskiego” i w tym samym roku artykuły w dotyczące portretu Albrechta Zygmunta Stanisławskiego, Albrechta Tettaua czy rodziny Niedermannów. Zapoczątkowała nimi tematykę wielkiej i niezwykle cennej kolekcji porteru szlacheckiego naszego regionu. Temat ten poszerzony o inne gatunki dawnego malarstwa regionu został uwieczniony w wydawnictwie albumowym w 1978 roku. Praca ta została wyróżniona w ogólnopolskim konkursie Ministerstwa Kultury i Sztuki. Wcześniej jeszcze wydała obszerny artykuł dotyczący warmińskiego malarza epoki baroku Piotra Kolberga i opracowanie (wraz z E. Celińską) dotyczące zespołu wizerunków pastorów ewangelickich. W 1976 roku była autorką dużej wystawy i opracowania katalogowego ( i ponad dwadzieścia własnych not katalogowych) pokazujące różne typy dawnego portretu dziecięcego. Pośród zaprezentowanych tam ponad 50. obrazów z różnych muzeów polskich ozdobą był najpiękniejszy chyba w zbiorach olsztyńskich XVII-wieczny portret trojga dzieci Dohnów autorstwa Pietera Nasona.
We wspomnianej wystawie i katalogu z 1965 roku zarysowała się też odrębna w tym zbiorze, niezwykła w zbiorach polskich, kolekcja portretu holenderskiego XVII wieku. Tematowi temu poświęciła kolejne, długie lata pracy, a jego uwiecznieniem było otwarcie stałej galerii w odbudowanym pałacu Dohnów w Morągu w 1986 roku i publikacja ( złożona wraz z wystawą, a wydana już na emeryturze Kamili Wróblewskiej) katalogu naukowego, a następnie artykułu przedstawionego na sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki omawiającej wpływ Niderlandów na sztukę w Polsce. Artykuł poszerzał tematykę malarstwa portretowego o artystyczne i historyczne związki rodu Dohnów z Niderlandami, mające bezpośredni wpływ na powstanie kolekcji holenderskich w pałacach tego rodu w naszym regionie.
Niektóre z portretów holenderskich opracowała, jak i inne wspomniane wyżej pojedyncze dzieła, znacznie wcześniej, na początku swej pracy w muzeum i przedstawiła ogólnopolskiej publiczności w Biuletynie Historii Sztuki już 1963 roku.
Jednakże pierwszą i chyba największą jej pasją w muzeum była sztuka średniowieczna, której poświeciła także wiele lat pracy, począwszy od żmudnych badań porównawczych także zagranicznych , bibliograficznych i archiwalnych na opracowaniach drukowanych, odczytach i wystawach kończąc. Pierwsze artykuły na ten temat publikowała już w latach 60-tych i później ale najważniejszym był obszerny artykuł w Roczniku Olsztyńskim. sygnalizujący wagę i ogrom tematu oraz potrzebę dalszych badań. Podsumowaniem ówczesnego stanu badań był katalog zbiorów i wystawy z 1979 roku „Sztuka średniowieczna w zbiorach muzeów województwa olsztyńskiego” oraz kolejne opracowania syntetyzujące tematykę .Ubolewać należy, że nie wyszła drukiem jej rozprawa doktorska dotycząca tego tematu oraz , że nie ukazała się jeszcze synteza rzeźby gotyckiej w Polsce, do której K.Wróblewska napisała zespół haseł poświęconym dziełom gotyckim z terenu dawnych Prus. Oprócz prac drukowanych trwałym śladem jej działalności wystawienniczej pozostaje stała galeria sztuki gotyckiej na zamku w Lidzbarku Warmińskim, o której jak słusznie powiedziano, iż Kamila Wróblewska stworzyła wystawę reprezentatywną dla kultury artystycznej naszego regionu.
Już na emeryturze opublikowała niezwykle ważny tekst przypominający pionierskie lata ochrony zabytków na Warmii i Mazurach i zawiłe losy dzieł sztuki po II wojnie światowej. Kontynuacją tego tematu był też artykuł poświecony Janowi Grabowskiem, pierwszemu olsztyńskiemu naczelnikowi Wydziału Kultury, pełniącemu jednocześnie funkcję „proto konserwatora” wojewódzkiego. W późniejszych latach opublikowała w krakowskich „Studiach Wawelianach” artykuł o wawelskim portrecie Fryderyka Henryka Orańskiego. Najważniejszą jednak, moim zdaniem, publikacją z tego czasu jest synteza malarstwa naszego regionu od XVI do połowy XVII wieku napisana dla Uniwersytetu w Osnabrueck w tomie poświęconym kulturze Prus doby nowożytnej. Wielka szkoda, że ten mało dostępny tekst nie ukazał się w języku polskim. Najnowszym, wydanym drukiem jej tekstem jest artykuł o XVII wiecznej płycie nagrobnej Eulenburgów z kościoła w Galinach, zamieszczony w księdze pamiątkowej poświęconej prof. Januszowi Jasińskiemu w 2006 roku. K.Wróblewskiej bardzo zależało na oddaniu szacunku i przyjaźni Profesorowi. Mimo braku materiałów, właściwej biblioteki w jej nowym miejscu zamieszkania, z dala od ukochanych Warmii i Mazur i braku też zdrowia, z wielką mobilizacją i zapałem zrealizowała honorowe uczestnictwo w kręgu osób poświęcających swoje prace Jubilatowi.
Przytaczana wyżej bibliografia nie obejmuje wszystkich prac K.Wróblewskiej, gwoli ścisłości wspomnieć jednak trzeba o kilkudziesięciu jej publikacjach prasowych już od lat 50-tych na łamach głównie olsztyńskiej (Warmia i Mazury, Głos Olsztyński, Gazeta Olsztyńska, Panorama Północy) ale i ogólnopolskiej (Życie Literackie, Polska) prasy, w których omawiała, czy recenzowała przede wszystkim wystawy olsztyńskich plastyków czy wydawnictwa dotyczące kultury regionu.
Zarysowana powyżej bibliografia ukazuje przede wszystkim wszechstronne i niezwykle szerokie zainteresowania K.Wróblewskiej ale też z drugiej strony, jak zauważa jej następca w dziale którym kierowała, „wagę dorobku naukowego K.Wróblewskiej należy mierzyć nie tyle liczbą publikacji, co faktem elsplorowania dziedzin i zagadnień słabo rozpoznanych lub wręcz nie podejmowanych przez wcześniejszych badaczy”. Zarys ten nie oddaje natomiast trudów samotnego (często dosłownie) w swej pracy twórczej człowieka borykającego się z przytłaczającymi sprawami administracyjnymi, które jako szef działu musiała także wykonywać.
I na koniec kilka bardziej osobistych refleksji. K.Wróblewska jako pierwsza zaopiekowała się mną ( i nie tylko mną) w muzeum w sensie zawodowym i czysto ludzkim. Mimo ciągłego nawału pracy udzielała setek konsultacji nie tylko mnie ale też rzeszy studentów i bardziej zaawansowanych badaczy. Wskazywała literaturę i źródła czy materiały porównawcze, zachęcała do publikacji, wspomagając swoją wiedzą i cennymi kontaktami, także zagranicznymi, bez których ta praca nie byłaby możliwa, a w każdym razie bardziej mozolna. Z niezwykłą wspaniałomyślnością udzieliła mi miejsca, jako nieopierzonemu jeszcze muzealnikowi, obok swego nazwiska w katalogu malarstwa holenderskiego, chociaż mój udział w jego realizacji był raczej symboliczny wobec jej kilkudziesięcioletniej pracy nad tym tematem. A z drugiej strony, w jej publikacjach uderzała mnie zawsze skrupulatność (czasem na wyrost) z jaką podkreślała zasługi i pomoc innych. W większości jej tekstów znajdziemy podziękowania dla wszystkich osób, które w ważnych czy mniej istotnych szczegółach wspomagały ją w pracy. I nie dotyczy to tylko naukowców ale też osób prywatnych, administratorów i po prostu osób życzliwych. Ta cecha wśród badaczy jest niestety coraz rzadziej spotykana.
Z biegiem lat także doceniamy coraz bardziej jej umiejętność zwięzłego i celnego formułowania ocen i niezwykłą, bo nie daną każdemu historykowi sztuki intuicję. Jej ustalenia, bez względu na zaawansowanie badań nad sztuką regionu, zawsze będą przywoływane.
Magdalena Bartoś
 


T. Oracki, Twórcy i działacze kultury w województwie olsztyńskim w latach 1945-1970, Olsztyn 1975, s.199-2000; A. Rzempołuch, Nota biograficzna (z okazji przyznania K.Wróblewskiej nagrody Dyrektora MWiM w 1997r.) , mps
K.Wróblewska, Komunikaty Mazursko-Warmińskie, 1961.
K.Wróblewska, Renesansowe epitafium Piotra Dohny i Katarzyny Czemówny, Komunikaty Mazursko-Warmińskie,1972, nr 4, s. 491-506
K.Wróblewska, Konserwacja epitafium Piotra Dohny, Rocznik Olsztyński, 1981,t.XII/XIII, s.19-31
E.Celińska, K.Wróblewska, Sztuka dawna w zbiorach muzeów województwa olsztyńskiego, Olsztyn 1971
K.Wróblewska, Polskie tradycje w portrecie pruskim ze zbiorów Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Seminaria Niedzickie, Krakow1985, s. 81-83
A.Rzempołuch, K.Wróblewska, W stronę Korony. Więzi Warmii i Prus z Rzeczpospolitą w XVI-XVIII wieku, Olsztyn 1988
K.Wróblewska, Portrety Bogusława Doenhoffa- autora Dziennika Podróży do Warszawy z 1780 roku, Komunikaty Mazursko-Warmińskie,1980, nr.3, s.339-348
Uwagi do biografii Władysława Doenhoffa, Komunikaty Mazursko-Warminskie,1988,nr 3-4,s.289-295.
K.Wróblewska, F.Sokołowski, Ikonografia rodziny Doenhoffów w zbiorach muzeów polskich, Rocznik Olsztyński,1989,t.XVI, s.393-2350.
K.Wróblewska, Dawny portret w zbiorach Muzeum Mazurskiego, Olsztyn 1965,( wstęp do części holenderskiej-Anna Dobrzycka)
K.Wróblewska, Ernest Knopke i jego portret Albrechta Zygmunta Stanisławskiego,Komunikaty Mazursko-Warmińskie,1965, nr1,s.17-30
K.Wróblewska, Portret A.Tettaua w zbiorach Muzeum Mazurskiego, Rocznik Olsztyński,1965 t.V, s. 435-352
K.Wróblewska, Artystyczna rodzina Niedermannów z Dobrego Miasta, Warmia i Mazury, 1968, nr.6,s.23
K.Wróblewska, Malarstwo Warmii i Mazur od XV do XIX wieku, Olsztyn 1978
K.Wróblewska, Piotr Kolberg, malarz warmiński końca XVII i początku XVIII stulecia, Komunikaty Mazursko-warmińskie 1969, nr 3, s.295-330
E.Celińska, K.Wróblewska, Nad ikonografią polskich pastorów ewangelickich z terenu Mazur, Komunikaty Mazursko-Warmińskie,1969, nr 4, s.475-524
K.Wróblewska, Dawny portret dziecka ze zbiorów polskich, Olsztyn 1976
M.Bartoś, K.Wróblewska, Portret holenderski w zbiorach Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Olsztyn 1993
M.Bartoś, K.Wróblewska, Niderlandzkie epizody rodziny zu Dohna w ikonografii portretowej na podstawie zbiorów Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie (w:) Niderlandyzm w sztuce polskiej. Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki  Toruń 1992, Warszawa 1995,s.389-416.
K.Wróblewska, Nieznane portrety Pietera Nasona i Caspara Netschera w zbiorach Muzeum Mazurskiego w Olsztynie, Biuletyn Historii Sztuki, nr 4, 1963, s.270-281
K. Wróblewska, Późnogotycka brązowa płyta nagrobna biskupa warmińskiego Pawła Legendorfa, Komunikaty Mazursko-Warmińskie,1966,nr 1, s.115-125;tejże Pokłon Trzech Króli, płaskorzeźba z Kolna Reszelskiego, Komunikaty mazursko-warmiśkie,1966, nr 4; tejże, Późnogotycka sztuka na Warmii po pokoju toruńskim, Biuletyn Historii Sztuki, 1967,nr 4, s.588-589
K.Wróblewska, Łukasz Watzenrode jako fundator dziel sztuki, Komunikaty Mzaursko-Warmińskie,1972, nr 1,s.149-157;tejże Średniowieczna snycerka ołtarza z Bartoszyc, Komunikaty mazursko-Warmińskie,1973, nr3 s.199-208; tejże, Średniowieczny ołtarz z Lwowca, Komunikaty Mazursko-Warmińskie,1976,nr 1, s.47-48; tejże, Średniowieczny ołtarz św.Wojciecha w Muzeum Zamkowym w Malborku, Komunikaty Mazursko-Warminskie,1977,nr3-4, s.299-305; tejże, Nieznane dzieło średniowiecznej snycerki warmińskiej-grupa rzeźbiona św.Anny Samotrzeciej, Rocznik Olsztyński, 1983,t.XIV/XV, s.213-221.
K.Wróblewska, Późnogotycka sztuka na Warmii po pokoju toruńskim 1466 roku , Rocznik Olsztyński 1972, t.X,s.9-89
K.Wróblewska, Kultura artystyczna Warmii i Prus Krzyżackich u schyłku XV i na początku XVI wieku (w:)Dzieje Warmii i Mazur w zarysie, t. I, Warszawa 1981, s.167-187. Synteza ta ukazała się także (w:) Warmia i Mazury. Zarys dziejów, Olsztyn 1985,s.177-189; tejże, Późnogotycka snycerka warsztatów królewieckich w Prusach, (w:) Sztuka Prus XIII-XVIII wieku, Toruń 1994, s.147-177
A.Rzempołuch, Późnogotycka rzeźba na Warmii, w Sambii i Natangii (w:)Program MWiM, nr 3,2008 r.
K.Wróblewska, I zabytki maja swój los (w:), Ostpreussische Gutshaeuser in Polen p.red. A. zu Eulennburg, Muenchen 1992
K.Wróblewska, Pałace pruskie w sprawozdaniach Jana Grabowskiego w latach 1945-1946, Borussia 1993, nr 7,s.45-50.
K.Wróblewska, Portret Fryderyka Henryka Orańskiego Namiestnika Zjednoczonych Niderlandów(w:) Studia Waweliana,1995,t.IV, s.93-112
K.Wróblewska, Das Portrait in Preussen vom 16. bis zur Mitte des 17. Jahrhunderts(w:) Kulturgeschichte Ostpreussens in der Fruehen Neuzeit, Tuebingen 2001, s.429-502.
K.Wróblewska, Płyta nagrobna Botha i Elżbiety zu Eulenburgów z kościoła w Galinach (w:) Nad Bałtykiem, Pregołą, Łyną XVI-XX wiek. Księga pamiątkowa poświęcona Jubileuszowi 50-lecia pracy naukowej Profesora Janusza Jasińskiego, Olsztyn, 2006, s.139-147.
A.Rzempołuch, Nota biograficzna, op.cit.

 

 

1620

https://muzeum.olsztyn.pl/2666,zmarla-dr-kamila-wroblewska.html

„60+Kultura” - Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie – zamek

Wynik: 42 2015-09-22 11:13:19

„60+kultura” „Pierwszy weekend jesieni, weekendem seniora z kulturą" – tym hasłem promujemy ogólnopolską akcję „60+kultura”. Akcja ta jest skierowana do osób powyżej sześćdziesiątego roku życia, które chcemy zachęcić do aktywnego uczestniczenia w życiu kulturalnym. W ostatni wrześniowy weekend – seniorzy będą mogli bezpłatnie, skorzystać z oferty instytucji kulturalnych w całym kraju. W tym roku do wzięcia udziału w akcji "60+kultura" zgłosiło się ponad 200 ośrodków z całej Polski w tym Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie wraz ze wszystkimi oddziałami. Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie – zamek ul. Zamkowa 2, 10-074 Olsztyn 26 i 27 września wstęp bezpłatny dla seniorów 60+ Zwiedzanie wystaw czasowych i stałych. 27 września zwiedzanie z przewodnikiem o godz. 10, o godz. 16.00 „Jesteśmy stąd” - spotkanie wokół wystawy „Pruzzenland – Puzzeland”. Zapraszamy też do oddziałów: Dom „Gazety Olsztyńskiej” Muzeum Przyrody w Olsztynie Muzeum Warmińskie w Lidzbarku Warmińskim Muzeum im. J.G. Herdera w Morągu Muzeum w Mrągowie Galeria „Zamek” w Reszlu Muzeum Mazurskie w Szczytnie

https://muzeum.olsztyn.pl/3898,60kultura-muzeum-warmii-i-mazur-w-olsztynie-zamek.html

„60+Kultura” - Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie – zamek

Wynik: 42 2018-09-21 10:18:49

Pierwszy weekend jesieni, weekendem seniora z kulturą" – tym hasłem promujemy ogólnopolską akcję „60+kultura”. Akcja ta jest skierowana do osób powyżej sześćdziesiątego roku życia, które chcemy zachęcić do aktywnego uczestniczenia w życiu kulturalnym. W ostatni wrześniowy weekend – seniorzy będą mogli bezpłatnie, skorzystać z oferty instytucji kulturalnych w całym kraju. W tym roku do wzięcia udziału w akcji "60+kultura" zgłosiło się ponad 200 ośrodków z całej Polski w tym Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie wraz ze wszystkimi oddziałami. Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie – zamek ul. Zamkowa 2, 10-074 Olsztyn 29 i 30 września wstęp bezpłatny dla seniorów 60+ Zwiedzanie wystaw czasowych i stałych. Zapraszamy też do oddziałów: Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie (zamek), ul. Zamkowa 2 28 - 30 września 2018 r. - wstęp bezpłatny do muzeum. Dom „Gazety Olsztyńskiej”, Olsztyn, Targ Rybny 1 29 - 30 września 2018 r. - wstęp bezpłatny do muzeum. W niedzielę, 30 września, o godz. 12.00 zwiedzanie z przewodnikiem. Muzeum Przyrody, Olsztyn, ul. Metalowa 8 29 - 30 września 2018 r. - wstęp bezpłatny do muzeum. W piątek i sobotę, 28 i 29 września 2018 r., o godz. 11.00 zwiedzanie z przewodnikiem wystaw „Zwierzęta Warmii i Mazur” i „Zwierzęta Afryki”. Muzeum Mazurskie w Szczytnie, ul. Sienkiewicza 1 29 - 30 września 2018 r. - wstęp bezpłatny do muzeum. W piątek i sobotę , 28 i 29 września 2018 o godz. 12.00 - zwiedzanie z przewodnikiem wystaw stałych oraz czasowych. Galeria „Zamek” w Reszlu, ul. Podzamcze 3 29 - 30 września 2018 r. - wstęp bezpłatny do galerii, W piątek, 28 września o godz. 11 zwiedzanie z przewodnikiem wystawy polskiej grafiki współczesnej oraz prezentacja filmów dokumentalnych o Franciszku Starowieyskim. Zamek w Lidzbarku Warmińskim, plac Zamkowy 1 29 - 30 września 2018 r. - wstęp bezpłatny do muzeum . W sobotę, 29 września , godz. 12.00, spektakl na motywach prozy Karola Wojtyły. Muzeum im. J.G. Herdera w Morągu, ul. Dąbrowskiego 54 29 - 30 września 2018 r. - wstęp bezpłatny do muzeum. Muzeum w Mrągowie, ul. Ratuszowa 5 29 września 2018 r. - wstęp bezpłatny do muzeum.

https://muzeum.olsztyn.pl/5057,60kultura-muzeum-warmii-i-mazur-w-olsztynie-zamek.html

Nabór pracownika do Muzeum Przyrody

Wynik: 42 2021-09-27 14:16:08

Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie poszukuje kandydata/kandydatki do pracy w Muzeum Przyrody na stanowisku merytorycznym Termin składania aplikacji: do 31 października 2021 r. Planowany termin zatrudnienia w instytucji: od 1 grudnia 2021 r. Forma zatrudnienia: umowa o pracę Adres do przesyłania aplikacji: sekretariat@muzeum.olsztyn.pl Główne zadania: • prace merytoryczne związane z tematyką zoologiczną poświęconą faunie współczesnej i kopalnej Warmii i Mazur, zwłaszcza zwierzętom kręgowym (ssaki, ptaki, płazy i gady, ryby), a także niektórym zwierzętom bezkręgowym, głównie gatunkom rzadkim i ginącym lub wyróżniającym obszar Warmii i Mazur na tle kraju, w tym m.in.: • nadzór merytoryczny i opieka nad powierzonymi zbiorami, • opracowywanie zbiorów, • inicjowanie i realizacja wystaw stałych i czasowych, • udział w opracowywaniu i realizacji programów edukacyjnych towarzyszących wystawom, • przygotowywanie referatów, spotkań tematycznych, wydarzeń popularyzatorskich, lekcji dla dzieci i młodzieży. Wymagania: • oczekiwane spektrum zainteresowań naukowych: historia fauny Warmii i Mazur (fauna współczesna i kopalna regionu), zmiany fauny, ochrona przyrody na Warmii i Mazurach. • wykształcenie wyższe: dyplom ukończenie drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich z zakresu biologii, ochrony środowiska, przyrody • obsługa komputera (MS Office: Word, Excel, PowerPoint), • znajomość programu do ewidencjonowania zabytków MONA (dodatkowo) • znajomość języka niemieckiego (dodatkowo), • umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, dyspozycyjność, odpowiedzialność, systematyczność, dążenie do dokształcania, zgoda na pracę w zróżnicowanych zespołach, poszanowanie dla czyjejś pracy i efektywne współdziałanie z innymi komórkami Muzeum, wysoka kultura osobista, inicjatywa i konsekwencja w działaniu Oferujemy: • pracę w instytucji o stabilnej sytuacji rynkowej, • zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę, • możliwość rozwoju zawodowego, • możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w prestiżowej instytucji kultury i sztuki, • stabilne warunki pracy i płacy. Wymagane dokumenty: • CV, • list motywacyjny. Jednocześnie informujemy wszystkich kandydatów, że bez poniższego oświadczenia oferta pracy nie będzie rozpatrywana. Zastrzegamy sobie prawo odpowiedzi tylko na wybrane oferty. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U.2014.1182 j.t.). KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATA NA PRACOWNIKA – PROCES REKRUTACJI Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1, sprostowanie Dz.Urz.UE.L 2018 Nr 127, poz. 2) – dalej RODO – informujemy, że: 1. Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie z siedzibą przy ulicy Zamkowej 2, 10-074 Olsztyn, NIP 739-020-01-75, REGON: 510989163, tel. centrala (89) 527-95-96, e-mail: sekretariat@muzeum.olsztyn.pl, jako pracodawca. 2. Funkcję inspektora ochrony danych pełni Pan Paweł Żywicki. Z naszym inspektorem ochrony danych możecie się Państwo kontaktować poprzez adres e-mail: iod@muzeum.olsztyn.pl lub tradycyjną drogą listowną na adres siedziby. 3. Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. 4. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. 5. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. 6. Podstawą prawną przetwarzania danych są przepisy prawa pracy: art. 22 Kodeksu pracy oraz §1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika. 7. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa lub podmioty przetwarzające w imieniu administratora, na postawie zawartej umowy, w tym między innymi: biuro rachunkowe, kancelarie prawne i firmy świadczące usługi doradztwa prawnego oraz podmioty świadczące administratorowi danych usługi informatyczne. 8. Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. 9. W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 3 miesiące. 10. Posiadacie Państwo następujące prawa: 1) prawo dostępu do swoich danych; 2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych; 3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; 4) prawo do usunięcia danych osobowych; 5) prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) 11. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

https://muzeum.olsztyn.pl/6083,nabor-pracownika-do-muzeum-przyrody.html

Opcje wyszukiwania

Sortuj wyniki wg

Wyszukaj tylko